Sfaturi culinare

#retete gratar #legume #culinar

Cum sa faci legume la gratar

Legumele la gratar pot acompania cu succes carnea preparata la gratar si constituie o masa vegetariana sau chiar de post perfect sanatosa si hranitoare.

 

Pasul 1: Achizitioneaza legumele

Reclama in inchide in secunde

×

Pe gratar poti pune orice leguma: morcovi, ardei gras (rosu, galben), ardei capia,  porumb (daca este in sezon), dovlecei , cartofi, rosii, vinete, ciuperci, ridichi , castraveti, broccoli sau pastarnac , iar in combinatie sunt excelente.

Pasul 2: Curata, spala, feliaza

Unele legume trebuie curatate de coaja (morcovii, cartofii si pastrarnacul), dar absolut toate trebuie spalate si feliate. Este de preferat ca feliile sa aiba aproximaxiv 1 cm grosime. Totusi, morcovii pot fi taiati pe din doua, rosiile la fel,  iar ciupercile si ridichile se pot pune intregi.

Pasul 3: Pregateste gratarul

Gratarul se curata bine cu o perie de sarba si se unde cu putin ulei pentru a evita lipirea legumelor. Se aprind apoi carbunii.

Pasul 4: Pune legumele pe gratar

Ia o pensula de bucatarie, intinge-o in putin ulei si unde toate legumele, pe toate partile, pentru a evita lipirea acestora. Cand carbunii mocnesc incetisor, se pun pe gratar legumele si se verifica din minut in minut. Se intorc pe toate partile, pana se coc integral. Unele legume (rosiile sau ardeii, spre exemplu) se coc mai usor decat celelalte asa ca trebuie verificate mereu si intoarse.

Nu lasa legumele nesupravegheate pe gratar. Ele se coc extrem de repede si se pot arde in cateva secunde.

Pasul 5: Ia legumele de pe gratar

Poti verifica daca legumele sunt coapte prin strapungerea lor cu o furculita. Daca aceasta intra usor in legume, inseamna ca acestea sunt gata. Daca sunt inca tari, mai trebuie lasate la copt.

Dupa ce se iau de pe gratar, peste legume se presara putina sare.

Tips:

Legumele se pot servi ca atare, sau pe post de garnitura pentru un alt preparat.

Legumele la gratar pot constitui o salata minunata daca se amesteca si se adauga peste ele o lingurita de ulei  si o lingura de otet balsamic.

Daca ai timp la dispozitie, poti marina legumele cu o zi inainte de a le prepara: amesteca doua linguri de ulei de masline cu doua linguri de zeama de lamaie, un praf de rozmarin sau busuioc si doui catei de usturoi striviti. Baga toate legumele intr-o punga, adauga peste ele amestecul de mai sus,  agita punga bine, fa-i un nod si bag-o la frigider pana a doua zi, inainte de a le pune pe gratar. In acest fel, legumele vor fi extrem de aromate si suculente.

  •   2009-08-06
  •   67366 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare