Deserturi

# desert la cuptor #deserturi sanatoase #desert

Deserturi la cuptor mai sanatoase? Da, este posibil

Ai luat decizia sa te hranesti mai sanatos, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti la desert. Exista numeroase optiuni sanatoase pentru o parte dintre ingredientele folosite la dulciurile la cuptor, astfel incat sa nu renunti la ele. Deserturile la cuptor nu trebuie sa fie rele pentru organism si nici sa arate neapetisant sau sa aiba un gust fad. Cu ajutorul sfaturilor de mai jos, vei reusi sa coci deserturi savuroase si sanatoase.

De obicei, cand ingredientele traditionale sunt inlocuite intr-o reteta, gustul si textura preparatului pot sa difere. Secretul este sa ai mintea deschisa pentru schimbari. Alternativele de mai jos pot fi folosite pentru prepararea deserturilor in orice aparat de gatit, fie el cuptor incorporabil electric sau aragaz clasic pe gaz.

Grasimi

Grasimile saturate, precum untul si uleiul de cocos, pot fi inlocuite cu uleiuri nesaturate presate la rece, precum cele din samburi de struguri si de floarea soarelui. Nu numai ca nivelul de grasimi saturate din preparat va fi redus, dar aceste tipuri de ulei vor face prajitura mai usoara si mai frageda. Daca folosesti margarina, verifica in prelabil eticheta, pentru a evita grasimile trans, hidrogenate.

O parte din cantitatea de grasimi dintr-o prajitura poate fi inlocuita cu piure de mere, de prune, de banane, acestea adaugand si dulceata si aroma.

Faina

Opteaza pentru faina integrala in loc de cea alba. Desi preparatul va avea o textura mai densa, beneficiile pentru sanatate vor fi semnificative. Faina integrala creste nivelul de fibre, iar preparatul va fi mai satios. De asemenea, faina integrala ofera desertului o usoara aroma de nuca.

Zahar

Cel putin in cazul deserturilor cu fructe, precum tarte sau placinte, zaharul poate redus sau chiar eliminat. Foloseste scortisoara si alte condimente pentru a intensifica aroma.

Fructe si legume

Ca si faina integrala, fructele si legumele reprezinta un aport de fibre, dar contribuie si la dulceata preparatului. Unele legume, precum morcovul si sfecla rosie, ori fructe, ca marul, para, banana ori fructele de padure, sunt suficient de dulci incat sa poti reduce semnificativ cantitatea de zahar.

Glazura

Pentru a finisa preparatul, in loc de crema de unt, poti folosi glazura de zahar. Se prepara usor din zahar pudra, peste care se toarna cateva lingurite de apa, treptat. Se amesteca bine pana capata culoarea alba si consistenta unei creme usoare, iar, dupa preferinte, se adauga colorant alimentar. Se foloseste imediat, fie facand firicele subtiri pe suprafata prajiturii chiar cu lingura, fie diverse alte modele, dupa pricepere.

O alterntiva pentru glazura este branza de vaci proaspat scursa, cu nivel redus de grasimi.

De asemenea, sosul de fructe poate deveni o glazura foarte aromata. Si daca tot vorbim despre fructe, acestea, intregi sau taiate bucati, pot constitui un decor apetisant.

Oua

Se poate renunta la jumatate din cantitatea de galbenusuri si creste numarul de albusuri din prajitura. Aceasta alternativa creste continutul de proteine, dar contribuie in acelasi timp la reducerea grasimilor si colesterolului.

Foitaj

O treime sau mai mult din aluatul de foitaj este reprezentata de grasime. Insa exista cateva optiuni sanatoase si in acest caz. Daca il prepari in casa, foloseste in loc de unt o margarina fara grasimi trans, de exemplu, pe baza de ulei de floarea soarelui.

De asemenea, poti renunta la foaia de aluat de dedesubt si sa pui una doar deasupra. Placinta va avea considerabil mai putine calorii. Sau poti opta pentru foile subtiri de placinta care devin crocante dupa coacere si sunt perfecte pentru micile tarte.

O alternativa poate fi acoperirea tartelor cu o crusta din biscuiti graham cu continut redus de grasimi.

Paine

Este poate cel mai consumat produs care se prepara la cuptor. De obicei, painea de la supermarket poate avea un continut ridicat de sare. O solutie poate fi painea preparata in casa, iar, cu cat folosesti mai putina sare, cu atat mai bine. De asemenea, poti alege faina - iar aici ai ca alternative graul spelta, ovazul, secara. Pentru un plus de aroma, poti folosi seminte si ierburi. Daca nu obisnuiesti sa framanti aluaturi, poti incerca o reteta de paine cu praf de copt in loc de drojdie, aceasta fiind o varianta mai rapida si usoara.

Cateva mici modificari in reteta, un control al portiilor si o minte deschisa sunt elementele de care ai nevoie pentru a te bucura de deserturi ca parte a unei diete echilibrate.

Sursa foto:

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din deserturi

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Drob, stufat si pasca, preparate traditionale intr-o forma inedita pentru masa de Paste

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Cum se pregatesc mucenicii muntenesti

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Tort cu fulgi de zapada pentru noaptea de Revelion

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mihaela Vulpe: Gogosari umpluti cu vinete, in bulion

Experti Retete

Sfatul expertului

Gateste cu Oana: Cheescake in stil american

Expertul Acasa.ro, Oana Grecea: Chef in bucataria de acasa

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.