Conform unui raport al Comisiei Europene, citat in „Ghidul de consum si pastrare a alimentelor”, realizat de echipa Food Waste Combat in 2020, romanii cheltuie intre 30% si 40% din venituri pe alimente, comparativ cu media de circa 10% in Uniunea Europeana. Tot datele din ghidul Food Waste Combat arata ca intre 33% si 50% din mancarea pe care o cumparam ajunge sa fie aruncata. De asemenea, pana la 50% din totalul risipei alimentara este produs de consumatorii individuali din orase, potrivit aceleiasi surse.
„Constientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate, si am vazut inca de la inceputul activitatii noastre o mare oportunitate de a ne implica in reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem in care clientii nostri isi comanda mesele in avans, in medie pe sapte zile, putem sa ne aprovizionam exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii nostri si, la randul lor, clientii consuma exact cat au nevoie, fara a mai arunca mancarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativa a deseurilor alimentare din lantul de aprovizionare, in special comparativ cu bucatariile restaurantelor clasice, precum si reducerea risipei in cazul clientilor nostri si, nu in ultimul rand, educarea lor in acest sens”, au declarat cofondatorii LifeBox.
Potrivit estimarilor companiei, raportat la media nationala privind risipa alimentara individuala, prin conceptul LifeBox s-au salvat in acest an, in perioada ianuarie-septembrie, peste 55 de tone de alimente. Meniurile LifeBox sunt gandite din punct de vedere nutritional si calculate caloric de catre un medic nutritionist specializat in obezitate infantila – Anamaria Iulian si Alex Cirtu - Chef-ul LifeBox, astfel incat sa ofere optiunea unui comportament alimentar corect si in acelasi timp sa asigure cantitatea potrivita fiecarei persoane, pentru a elimina complet risipa alimentara din obiceiul de consum al acesteia.
Conform reprezentantilor companiei, conceptul de abonament cu o medie de comanda de 7 zile in avans, dar care se poate extinde pana la trei luni per comanda, le ofera posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel incat sa se aprovizioneze cu produsele si cantitatile necesare prepararii meniurilor care ajung zilnic la clientii LifeBox.
„Intelegem aportul unui ingredient ca intreg in procesul de preparare, astfel incat, acolo unde este permisiv, exploatam tot produsul pentru maximizarea nutrientilor si a gustului. De exemplu, in cazul legumelor si a unor fructe, coaja prezinta proprietati nutritive sporite si aduc un aport de vitamine, chiar si proteina. De cele mai multe ori aceste parti folosite sunt pentru prepararea supelor, care ulterior se folosesc ca baza la gatirea altor preparate: bulgur, orez, hrisca si astfel evitam folosirea potentatorilor de aroma, care sunt total exclusi din meniurile noastre. Tot acest proces si efort constant in optimizarea retetelor si a ingredientelor ne ofera si o recompensa directa in misiunea noastra dincolo de satisfactia gustului si anume aceea ca reducem pe cat posibil risipa alimentara”, au completat cofondatorii LifeBox.