Sfaturi culinare

#mananca sanatos #alimentatie sanatoasa #alimentatie

7 sfaturi pentru a manca sanatos

Este foarte important sa gatesti cat mai sanatos pentru tine si intreaga familie. Chiar daca ti se pare ca petreci prea mult timp in bucatarie gatind si mesele gata facute si livrate la usa te ajuta sa economisesti timp pentru a il petrece cu familia, in realitate este posibil ca dieta ta sa nu fie foarte sanatoasa.

Tine cont de preferintele tale si ale intregii familii

Daca ai putea manca acelasi lucru la cina in fiecare seara timp de o saptamana, ai fi cel mai fericit, insa asta nu se intampla. Daca, pe de alta parte, ai de ales dintr-o varietate de legume, cereale, proteine ​​si carbohidrati, va trebui gatesti astfel incat meniul sa fie cat mai diversificat si sanatos. Tot ce trebuie sa faci este sa tii cont de preferintele tuturor si sa alegi preparate care sa multumeasca simultan pe toata lumea. Acest lucru te va ajuta sa nu gatesti feluri de mancare pentru fiecare.

Atentie la suprapunerea ingredientelor

Atunci cand selectezi retetele saptamanale, cauta ingrediente care se suprapun si prioritizeaza sa le gatesti in aceeasi saptamana. De exemplu, daca doua retete folosesc quinoa, nu vei include acest ingredient in foarte multe retete pentru ca toti ceilalti vor protesta, insa poti cauta de exemplu mai multe retete cu cartof dulce, acesta fiind sanatos si delicios.

Combina corect fiecare categorie de alimente

Poti alege sa folosesti una sau doua legume, plus un carbohidrat, plus o proteina. Acest mix nu numai ca va va mentine glicemia si energia la niveluri optime, ci reprezinta totodata si o alegere sanatoasa si savuroasa. Adauga un sos sau un dressing irezistibil si ai terminat de gatit.

Acorda timp gatitului

Nu numai ca trebuie sa faci loc in programul tau pentru pregatirea mesei, trebuie sa te uiti la saptamana urmatoare pentru a-ti da seama ce si cat sa gatesti. Mergi la o aniversare mari si la un botez joi? Atunci in aceste zile vei sari cel putin o masa acasa.

Nu uita de lista de cumparaturi pentru gatit

Dupa ce ti-ai selectat retetele, alcatuieste o lista detaliata de cumparaturi. Inainte de a pleca la magazin verifica daca nu cumva acestea sunt deja in casa.

Investeste in recipiente de calitate pentru pastrare

Sticla, otelul inoxidabil sau plasticul fara BPA sunt optiuni excelente pentru depozitarea alimentelor. Borcanele sunt foarte bune si pentru salate si supe

Organizeaza-ti frigiderul

Legumele in fata, proteinele in spate! Aceasta este o regula de aur pentru amplasarea alimentelor in frigider. Muta alimentele pe care le vei manca primele in fata, impreuna cu legumele proaspete. Separa fructele si legumele producatoare de etilena (banane, mere, avocado) de produsele sensibile la etilena (vinete, morcovi, gemuri) pentru ca acestea sa nu se altereze. Lasa proteinele in spate.

Daca urmezi toate aceste sfaturi vei putea sa ai o alimentatie sanatoasa si sa oferi intregii familii cele mai bune preparate posibile. Recomandarea noastra este sa gatesti cat mai mult posibil pentru ca doar asa te poti asigura ca mananci sanatos. In plus, gatitul poate fi relaxant atunci cand esti organizat.

Sursa foto: pixabay.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Drob, stufat si pasca, preparate traditionale intr-o forma inedita pentru masa de Paste

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Cum se pregatesc mucenicii muntenesti

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Tort cu fulgi de zapada pentru noaptea de Revelion

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mihaela Vulpe: Gogosari umpluti cu vinete, in bulion

Experti Retete

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Gateste cu Oana: Inghetata raw cu 3 ingrediente

Expertul Acasa.ro, Oana Grecea: Chef in bucataria de acasa

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.