Sfaturi culinare

#mic dejun # alimente mic dejun #nutritionisti #sfaturi culinare

Ce sa consumi la micul dejun, potrivit nutritionistilor

Se stie ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si este un lucru adevarat. In momentul in care decidem sa mancam corect si sanatos la micul dejun avem energie pentru intreaga zi si evitam chiar si acele snack-uri din mijlocul noptii.

Mananca in fiecare zi micul dejun

Este bine sa nu sari peste aceasta masa a zilei niciodata! S-au facut cercetari care au aratat ca a consuma mancare de dimineata ajuta organismul sa consume mai multe calorii de-a lungul intregii zile, spre deosebire de momentele in care sari peste prima masa a zilei.

Sari peste orice alimente care contin zahar

Unele dintre preferatele micului dejun sunt cerealele care contin cantitati mari de zahar, batoanele indulcite, covrigii si alte prajituri cu zahar, precum si sucul sau ceaiul indulcit. Cel mai bine este ca ele sa fie evitate sau chiar eliminate din dieta si sa fie inlocuite cu cereale naturale, din  ovaz, fara zahar, lactate, paine integrala, legume, si eventual fructe, pentru a scapa de pofta de dulce. De asemenea, cafeaua sau ceaiul se pot bea neindulcite.

Poti sa manaci proteine

La micul dejun poti sa alegi sa mananci oua, fructe de mare, produse lactate neindulcite precum iaurtul, fasolea. Este bine sa fie evitata mancarea semi-procesata pentru a ajuta organismul sa ramana sanatos.

Alege sa alaturi si legume

Legumele sunt importante pentru aportul de fibre si de vitamine. La fel si fructele. De aceea dimineata se pot adauga legume pe farfurie, fie alaturi de oua, fie alaturi de alta mancare. Ele pot sa fie pregatite si de seara pentru a avea mai mult timp dimineata.

Este in regula sa mananci mai mult dimineata

Daca ai indoieli in legatura cu marimea portiei, este bine de stiut ca poti sa o faci sa fie mai mare. Acest lucru va ajuta ca organismul sa se simta bine si ca tu sa ai energie intreaga zi. Daca nu vei manca mai mult, vei risca sa ai nevoie sa suplinesti pe parcursul zilei.

Ovazul la micul dejun

Ovazul este recomandat la inceputul zilei pentru ca are aport mare de fibre si poate sa fie combinat cu multe feluri de fructe pentru a deveni gustos. El contine proteine, vitamine, minerale, incluzand fier, calciu si magneziu, care sunt esentiale pentru buna functionare a corpului.

Oua

Se pot consuma oua la micul dejun, ele fiind o sursa importanta de proteine. Ele ajuta prin constructia lor memoria, starea psihica si controlul muscular. Proteinele se digera mai greu decat carbohidratii si ai senzatia de satietate mai mult timp.

Iaurtul grecesc neindulcit

Iaurtul grecesc este benefic pentru sanatate pentru ca are grasime sanatoasa si are efecte pozitive ca probiotic. De asemenea contine mult calciu si vitamina D, de care are nevoie corpul.

Bananele la micul dejun

Bananele sunt foarte sanatoase si ajuta prin aportul de fibre si prin faptul ca sustine secretia de serotonina. Aceasta reduce anxietatea si depresia si omul are o stare mai buna generala. Se poate consuma si cu iaurt grecesc sau cu ovaz taiata in felii mici, simple sau alaturi de alte fructe, conform gusturilor personale.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Drob, stufat si pasca, preparate traditionale intr-o forma inedita pentru masa de Paste

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Cum se pregatesc mucenicii muntenesti

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Tort cu fulgi de zapada pentru noaptea de Revelion

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mihaela Vulpe: Gogosari umpluti cu vinete, in bulion

Experti Retete

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Bulete de branza

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.