Sfaturi culinare

#legume #fructe #legume congelate #fructe congelate #mancare congelata

Cum sa cumperi mancare congelata

Cand cumperi alimente congelate, este important sa verifici cu atentie pachetul pentru a te asigura ca hrana respectiva este buna pentru consum.

Legumele congelate

Verifica recipientele cu legume congelate . Acestea trebuie sa fie in termenul de garantie si sa aiba un continut natural. Un pachet de broccoli congelat are numai 30 de calorii, 20 mg de sodiu si 0 grasimi. Daca, in schimbi, cumperi o mancare congelata care contine, pe langa legume, si un sos de branza , cantitatea de calorii se dubleaza, iar cea de sodiu poate fi chiar si de 600 mg.

Nu cumpara niciodata pachetele in care legumele s-au lipit intr-o masa intarita. Acesta este un semn ca pachetul a fost dezghetat, apoi inghetat la loc. Cand se decongeleaza si recongeleaza alimentele, acestea isi pierd din cantitatea de vitamine si nutrienti.

Incearca o supa de peste cu legume. Acest preparat se face dintr-un amestec congelat de morcovi si fasole verde.

Fructe

In ceea ce priveste fructele, este recomandat sa alegi numai produsele care contin fructe simple. Produsele cu fructe congelate care contin si zahar ar trebui evitate. Fructele congelate se pastreaza mai bine in pungi sigilate. In acest fel, se previne aparitia cristalelor de gheata care deshidrateaza fructul si il fac sa-si piarda partial aroma sau nutrientii.

Fructele de padure sau bucatile de mango pot fi decongelate si folosite in stare naturala in preparatele tale. Foloseste fructele congelate si in mancaruri gatite, in bauturi preparate in blender, la placinte, in iaurturi etc.

Incearca un suc de post din fructe si soia. Il poti pregati cu fructe exotice congelate, lapte de soia, ovaz si cereale.

Mancarurile congelate

Mancarea congelata nu este atat de sanatoasa ca cea proaspata, dar reprezinta o solutie pentru a face ceva rapid cand nu ai timp sa gatesti. Alege produsele cu un continut scazut de grasime si sodiu.

Un preparat congelat este mai sanatos daca contine cel putin 4 gr de fibre si 15 gr de proteine. Evita mancarurile congelate care au cateva sute de calorii per portie, precum si cele care contin excesiv de multa branza. Aceasta are un continut prea mare de grasimi si sodiu. Cand pregatesti semipreparate, adauga la acea masa o salata, o supa sau niste fructe. In acest fel, te vei satura mai usor.

Foto: thehealthywife.com

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Negresa cu bezea

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Pelmeni cu vita

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.