Sfaturi culinare

#sfaturi culinare #produse eco #mancare antistres #alimente antistres

Ai o zi dificila? Afla ce mancaruri antistres sa pregatesti

Unul dintre cele mai intalnite tipuri de comportant gresit este mancatul pe baza de stres. Nu manca preparate pline de calorii si fara continut nutritiv, cum sunt produsele fastfood. In locul acestora, foloseste ingrediente care te ajuta sa fii alert, sa ai o conditie fizica buna si sa faci fata provocarilor de zi cu zi.

1. Cereale

Incepe-ti ziua cu o portie de cereale integrale, cu lapte de soia sau lapte degresat. Este un fel de mancare usor de digerat, sanatos si pe care il faci rapid. Un astfel de fel de mancare are carbohidrati complecsi, care nu risca sa-ti atace nivelul de zahar din sange.

2. Cartofi dulci la cuptor

Pentru pranz, pregateste o cratita cu niste felii de cartofi dulci, la cuptor. Unge o cratita cu ulei de masline, adauga cartofii, apoi aromeaza-i cu plante aromatice precum oregano. Pune sare si piper si da-i la cuptor la 195 grade Celsius. Acest fel de mancare contine fibre, vitamine, betacaroten si carbohidrati, fiind un preparat sanatos si usor de facut. Incearca o reteta de cartofi dulci la cuptor cu nuci.

3. Broccoli cu orez brun

Pregateste cateva buchetele de broccoli intr-o tigaie si fa orezul simplu sau cu alte legume. Broccoli are multe vitamine care te protejeaza de stres, in timp ce orezul brun contine fibre, vitamina B si carbohidrati care nu ridica nivelul de zahar din sange. Vitamina B din broccoli si acidul folic din acest aliment sunt recomandate impotriva starilor de panica, anxietate sau depresie. Pregateste un aperitiv cu broccoli si migdale.

4. Sushi

Sushi se prepara cu ajutorul algelor. Acestea au proprietati care combat anxietatea. Preparatul contine magneziu care se stie ca are un rol eficient in combaterea stresului.

5. Fructe

In perioda in care poti manca pepeni proaspeti, alege cativa pepeni galbeni si pregateste salate, supe sau diverse gustari. Pepenele galben contine multa vitamina C, care este un element eficient in combaterea stresului. Afinele contin antioxidanti si vitamina C, ambele componente fiind importante in eliminarea stresului.

6. Migdale

Migdalele sunt unele dintre cele mai bune ingrediente pentru combaterea stresului, insa fiind bogate in grasimi, se recomanda consumul moderat. Migdalele contin zinc, magneziu si vitamina E, toate fiind eficiente in combaterea stresului.

Foto: naturopathycure.com
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din sfaturi-culinare

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Drob, stufat si pasca, preparate traditionale intr-o forma inedita pentru masa de Paste

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mariana Robescu: Cum se pregatesc mucenicii muntenesti

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Andreea Szasz: Tort cu fulgi de zapada pentru noaptea de Revelion

Experti Retete

Expertul Acasa.ro, Mihaela Vulpe: Gogosari umpluti cu vinete, in bulion

Experti Retete

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Gateste cu Oana: Cheescake in stil american

Expertul Acasa.ro, Oana Grecea: Chef in bucataria de acasa

Pune o intrebare